Comisia Europeană revizuiește normele din 2035: 90% emisii zero, hibridele și motoarele tradiționale continuă să fie acceptate.

Moderator
2 Min Citire

Revizuirea normelor emise de Comisia Europeană

Uniunea Europeană a decis să permită ca o parte dintre mașinile noi vândute după anul 2035 să nu fie complet nepoluante, în urma presiunilor din partea industriei auto și a unor state membre, precum Germania și Italia. Comisia Europeană a confirmat intenția de a modifica legislația existentă, care prevedea ca, din 2035, toate autoturismele și autoutilitarele noi să fie cu emisii zero.

Pragul de emisii revizuit

Noul prag va scădea de la 100% la 90%, ceea ce va permite menținerea pe piață a unor modele hibride plug-in și, în anumite condiții, chiar a vehiculelor cu motoare cu ardere internă. Potrivit The Guardian, restul de 10% din producție va trebui compensat prin măsuri ecologice aplicate în procesul de producție, cum ar fi utilizarea oțelului verde fabricat în Europa sau a biocombustibililor pentru vehiculele non-electrice.

Argumentele Comisiei Europene

Comisia argumentează că noua abordare oferă o tranziție mai flexibilă, permițând coexistența hibridelor, vehiculelor cu extensie de autonomie și celor cu motoare clasice alături de modelele electrice și cele alimentate cu hidrogen. De asemenea, Bruxelles-ul a relaxat țintele aferente autoutilitarelor electrice, reducând obiectivul de reducere a emisiilor până în 2030 de la 50% la 40%.

Reacții și critici

Decizia, rezultatul unui lobby intens al cancelarului german Friedrich Merz și al premierului italian Giorgia Meloni, este considerată o victorie pentru industria auto europeană, care se confruntă cu provocări majore în tranziția către propulsia electrică și cu o competiție tot mai acerbă din partea producătorilor chinezi. Totuși, măsura a fost criticată dur de grupul Verzilor din Parlamentul European, care avertizează că relaxarea regulilor subminează una dintre cele mai ambițioase politici ale Uniunii în lupta împotriva emisiilor de carbon.

Concluzie

Revizuirea normelor de emisii de către Comisia Europeană reflectă o adaptare la presiunile industriei auto și ale statelor membre, dar ridică întrebări cu privire la angajamentele Uniunii Europene în privința reducerii emisiilor de carbon și a tranziției către vehiculele nepoluante.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *